پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151310
اظهارات عجيب مالکي درباره روابط ميان بغداد و تهران
تاریخ انتشار : 1394/02/12 22:02:15
نمایش : 1467
«نوري المالکي» معاون رئيس‌جمهور عراق در سخناني عجيب تأکيد کرد که روابط ما با ايران تا زماني مورد احترام خواهد بود که حاکميت ملي عراق توسط تهران نقض نشود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «نوري المالکي» نخست وزير عراق در گفتگو با روزنامه کويتي «الرأي» در پاسخي عجيب به سؤالي درباره روابط ميان اين کشور و ايران گفت: روابط ميان عراق و ايران تا زماني براي ما محترم شمرده مي شود که اين کشور اقدام به نقض حاکميت ملي عراق نکند.

المالکي در ادامه سخناني تعجب برانگيز خود تصريح کرد: آيا طرف مقابل (ايران) مي داند که در سال گذشته يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر از عراق به منظور زيارت امام رضا (ع) به مشهد رفتند؟ اين به معناي اعلام بيعت سياسي با ايران نيست و تنها حاکي از روابطه دوستانه و برادرانه ميان دو کشور است. اگر ايران قصد نقض حاکميت ملي ما را داشته باشد، امري غير قابل قبول است و به ديدگاه من شيعيان قبل از اهل تسنن به اين مسأله اعتراض خواهند کرد.

نوري المالکي در بخش ديگري از سخنان خود تأکيد کرد: در زمان تصدي پست نخست وزيري و فرماندهي کل نيروهاي مسلح به دليل تسليح گسترده عشاير سني براي نبرد با تروريست هاي داعش مورد انتقادهاي شديد قرار گرفتم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html